«طرح ارزش مالکانه» صندوق ذخیره فرهنگیان رونمایی شد

(مصاحبه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:تعیین ارزش مالکانه و تخصیص تدریجی به فرهنگیان)

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین الملل صندوق ذخیره فرهنگیان، ارزش مالکانه جزو مطالبات سنواتی یک میلیون و ششصد هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته عضو صندوق طی 12 سال گذشته بوده است که امروز به ثمر رسید.

بر اساس این طرح مالکیت بخشی از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان از خرداد ماه سال جاری به صورت تدریجی به اعضای بازنشسته تخصیص می‌یابد.

این مراسم با حضور مسؤولان دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش، مدیران ارشد صنعت بانکی و بازار سرمایه و سازمان‌های اقتصادی، اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره مؤسسه،مدیران‌عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه و منتخبان فرهنگیان سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

دکتر حمیدرضا نجف‌پور کردی مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در این مراسم اظهار کرد: امروز برای صندوق ذخیره فرهنگیان نقطه عطفی رقم زده شده است که حاصل عقلانیت سازمانی است.

وی ادامه داد: از دیرباز یکی از مطالبات اول و به حق فرهنگیان، تعیین تکلیف ارزش مالکانه بود؛ البته اقدامات خوبی از قبل انجام شده بود اما به سرانجام نرسید؛ ما جلسات متعدد و شبانه‌روزی برگزار کردیم و آنچه امروز شاهدیم حاصل تفکر بسیجی و جهادی است.

دکتر نجف‌پور کردی با اشاره به اجرای فاز اول طرح سهام مالکانه، گفت: وعده دادیم این طرح طی یک تا دو سال رقم بخورد و کمتر از ۶ ماه، فاز اول آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: امروز، آغاز فرایند اجرایی طرح ارزش مالکانه به صورت تخصیص تدریجی دارایی‌های صندوق به اعضای بازنشسته موسسه است؛ در این راستا نسبت سهم یک عضو از اعضای صندوق به کل اعضا مشخص شد و بعد از

رونمایی سوپر اپلیکیشن صندوق ذخیره فرهنگیان، اعضا می‌توانند صورت وضعیت ارزش مالکانه خود را مشاهده کنند. همچنین اعضای بازنشسته‌ای که کد بورسی دریافت نکردند اقدام کنند؛ البته سهام آنها محفوظ است.

منبع:سایت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان

جدیدترین اخبار