اولویت‌ها و اهم برنامه‌های مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد

مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اولویت ها و رئوس برنامه‌های خود را سودآوری، شفافیت مالی و افزایش بهره‌وری اعلام و بر ضرورت چابک‌سازی فعالیت‌ها همراه با انعطاف‌پذیری و هم‌افزایی بین‌بنگاهی و نیز ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان عضو تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، محسن احمدی صبح امروز طی سخنانی در جمع مدیران عامل هلدینگ‌های پنج‌گانه و معاونان و مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال، مولدسازی دارایی‌ها، اتمام طرح‌های نیمه تمام، اجرای دقیق موازین حاکمیت شرکتی، تخصص‌گرایی و افزایش سلامت و انضباط مالی و سازمانی را در کنار توجه به منزلت و معیشت فرهنگیان از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی دوره جدید مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد.

🔻سودآوری با هدف ارتقاء ارزش دارایی ها

مدیرعامل صندوق ذخیره با اشاره به ماموریت های کلان صندوق، به ضرورت افزایش سودآوری به منظور ارتقاء ارزش دارایی‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: در همه  هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه باید ضمن سودآوری پایدار و ارزشمند، در مسیر خلق منابع پایدار و اطمینان‌بخش حرکت کنیم.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام و مولدسازی دارایی‌ها، افزایش شفافیت مالی و اداری و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی را لازمه تبدیل شدن صندوق ذخیره فرهنگیان به الگوی بنگاه‌داری نوین بیان کرد و گفت: افزایش سلامت کاری و هم‌افزایی بین‌بخشی به منظور توسعه نظام حاکمیت شرکتی مورد تاکید است.

احمدی،  ادغام یا انحلال برخی شرکت‌های زیان‌ده یا توسعه و تکمیل برخی طرح‌ها را در راستای هم‌افزایی بین‌بنگاهی دانسته و بر ضرورت ساماندهی امور از محل منابع درون‌زا تأکید کرد.

🔻ضرورت کنترل و نظارت هوشمند بر فعالیت ها

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از انتظارات جامعه فرهنگیان، دولت و وزارت آموزش و پرورش از این صندوق را افزایش کنترل‌های داخلی و نظارت هوشمند و مستمر بر فعالیت‌های مالی و بازرگانی شرکت‌های تابعه برشمرد.

وی یادآور شد: کسانی که با سلامت، پاکدستی و مسئولیت‌پذیری مأموریت‌های اصلی محوله را به انجام می‌رسانند مشکلی برای ادامه فعالیت در صندوق نخواهند داشت، اما انتصاب‌های سفارشی و غیرتخصصی پذیرفته نیست و  مدیران شایسته، متخصص و باانگیزه جایگزین خواهند شد.

🔻اولویت جذب فرزندان نخبه فرهنگیان

دکتر احمدی صندوق ذخیره فرهنگیان را صندوقی بین‌نسلی و متعلق به آحاد جامعه فرهنگیان کشور دانست که باید برای نسل‌های بعدی به خوبی محافظت شود، لذا باید بسترهای مناسب برای پرورش مدیران جوان و کارآمد با اولویت جذب فرزندان نخبه و تحصیل‌کرده متخصص از میان خانواده معلمان در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با تأکید بر اصل شفافیت و ضرورت نظارت و مبارزه همه‌جانبه با فساد  گفت: در ادوار گذشته هر زمان و هرجا که ابهام، عدم شفافیت و تاریکی بر روند فعالیت‌های این موسسه سایه افکنده بود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره این صندوق وارد ساخته و نهایتاً علاوه بر خسارات مالی، وجهه و اعتبار صندوق را نیز خدشه‌دار کرده است، از این رو مسئولیت داریم با افزایش شفافیت و سلامت در جهت احیاء برند این موسسه تلاش مضاعف نماییم.

🔻استمرار طرح ارزش مالکانه، اجرای طرح های معیشتی جدید برای فرهنگیان

محسن احمدی در پایان سخنان خود بار دیگر بر ضرورت توجه جدی به منزلت و معیشت صاحبان این صندوق تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: اقدامات خوبی برای بهبود خدمت‌رسانی به فرهنگیان عضو صورت گرفته که در این خصوص قدردانی از تلاش های گذشتگان قدردانی می نماییم اما لازم است روند خدمت‌گزاری و خدمات دهی شتاب بیشتری گرفته و تلاش همه‌جانبه‌ای برای انجام اقدامات شایسته‌تر صورت پذیرد.

وی آماده‌سازی فوری شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای ورود به بازار سرمایه و پذیرش در بورس اوراق بهادار را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اجرای دقیق و سریع باقیمانده طرح ارزش مالکانه مهم‌ترین اقدام در این راستا به شمار می‌آید.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین از برنامه‌ریزی برای احیاء بانک سرمایه با هدف استفاده مطلوب فرهنگیان از ظرفیت این بنگاه و بهره‌مندی از طرح‌های نوین بیمه‌های عمر و زندگی در بیمه معلم برای آینده بهتر و آرامش بیشتر اعضاء خبر داد و یادآور شد: طرح‌های متنوع دیگری نظیر طرح نهضت و ساخت مسکن ارزان برای فرهنگیان، ارائه انواع کارت‌های اعتباری، منزلت و کارت رفاهی برای خرید جهیزیه فرزندان و طرح خرید اقساطی کالا و لوازم خانگی و خدمات لیزینگ خودرو و برگزاری تورهای دسته‌جمعی ارزان‌قیمت از جمله طرح‌هایی است که در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار